Zonder mp3-speler

04Apr06

Toen ik net startte met lopen, nam ik nog regelmatig mijn mp3 speler mee. Net zoals andere alleen-lopers speel ik bij het lopen ook met de basisgedachte om even wat tijd voor mezelf vrij te maken. Met een aangenaam muziekje daarbij, leek het mij eens zo prettig. Maar algauw stoorde die hoofdtelefoon/earplugs me. En ook al probeerde ik een zo gepast mogelijke selectie te maken, het wisselende tempo in de nummers kwam meestal niet overeen met mijn looptempo. Heel vervelend bij momenten maar algauw ook een grote bron van ergernis. Ik heb dan maar snel de mp3 speler thuis gelaten en ingeruild voor een hartslagmeter. Ik concentreer me nu steeds op mijn ademhaling en zie dat die een grote invloed heeft op mijn hartslag. Dat heeft interessante gevolgen. Vandaag heb ik een 55-minuten-loop aan een lagere gemiddelde hartslag kunnen afleggen dan vorige week. Het voelde ook allemaal veel beter aan. De verhoogde trainingsfrequentie en vooral de wekelijkse lange afstandlopen beginnen vruchten af te werpen.



No Responses Yet to “Zonder mp3-speler”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

