Footpod

05Apr06

Een dikke week heb ik hem al en vanaf de eerste dag heb ik hem steeds gebruikt, de Polar RS200sd. Tot dan toe berekende ik na een duurloop steeds mijn afgelegde afstand dmv de afstandsmeter op Map 24. Ik had echter mijn twijfels over de afstanden en heb lange tijd overwogen om me een GPS model hartslagmeter aan te schaffen. Tot ik de reviews las van het meest recente Polar model, speciaal voor lopers, de Polar RS200 in combinatie met de S1 footpod.

Door middel van de Polar inertial sensor technology kan de footpod een veel correctere snelheidsbepaling doen dan eender welk GPS systeem. Een GPS systeem werkt ook al redelijk correct, maar kan door het wegvallen van het signaal te kampen hebben met beperkte of ontbrekende data, wat onvermijdelijk verkeerde resultaten met zich mee brengt.

Het enige wat ik nu nog moet doen, is het ding calibreren. Sinds ik deze afstands- en snelheids-sensor gebruik, leg ik minder afstand af en loop ik beduidend trager dan ik altijd heb gedacht. En het minste wat je daarvan kan zeggen is dat het demotiverend is.



2 Responses to “Footpod”

  1. 1 DavidL

    Hey Loperman, normaal zou je pod toch al aardig accuraat moeten zijn hoor, ook zonder calibratie. Succes bij het lopen!

  2. 2 Lien

    Ha ook net zo’n ding aangeschaft! Ik moet die ook nog kalibreren, maar ik heb me ook laten vertellen dat ze al vrij nauwkeurig zijn. Nu nog uploaden naar de PC en dan ben ik écht weg!


Geef een reactie

