Verslaafd

06Apr06

Noem het doorzettingsvermogen of noem het obsessie. De frustratie wordt bij mij namelijk met de dag groter als ik afwijk van een vooropgesteld schema en als ik persoonlijk vind dat ik er geen goede reden voor heb. Zo stelde ik maandag het zwemmen uit, vermits ik drukte zoveel mogelijk probeer te mijden (dat belooft voor de 25.000 collega lopers bij de 20 km!). Ik heb mezelf er nooit van kunnen overtuigen dat dit een goede reden was, dus heb ik vandaag met goede moed nog snel even een aantal lengtes getrokken en met een bevredigend gevoel aan het werk gegaan.

Iemand adviseerde me ooit om niet te fanatiek te gaan sporten, vermits de endorfines – die blijkbaar bij het lopen nog in grotere mate vrijkomen – verslavend werken. Ik kan het alleen maar beamen. Maar liever een gezonde verslaving natuurlijk. Alhoewel het mentaal ook wel stresserend kan zijn. Ik klink weer als een zeur, maar dat is enkel omdat de adrenaline van het sporten deze morgen reeds is uitgewerkt.



One Response to “Verslaafd”

  1. I hear ya! De frustratie loopt bij mij ondertussen al de spuigaten uit… Volgens mij zijn we een beetje met hetzelfde bezig.


Geef een reactie

