Hageland

11Apr06

Ik heb het al eerder gezegd, ik woon in het mooie Hageland. Dat Hageland – dat koersminnend Vlaanderen links laat liggen – is jarenlang mijn favoriete fietsstreek geweest (de Zwalm is ook zeer te smaken). Korte, krachtige hellingen en zeker op MTB parcours kan zo’n stevige boshelling of stoffig veldwegeltje voor de nodige adrenaline-opstoten zorgen. Maar die korte hellingen met de fiets zijn nu – al lopende – iets langere kuitenbijters geworden. Ik heb wel nog steeds de neiging om ze met een korte sprint af te haspelen. Bijgevolg doen hellingen momenteel mijn gemiddelde snelheid – maar natuurlijk ook mijn gemiddelde hartslag – naar boven gaan. Eigenlijk doe ik dus een intervaltraining, telkens ik hier train.

Het is opmerkelijk hoe ik de eerstvolgende keer na een lange duurloop er duidelijk op vooruit ga. De rustdag die er tussen die 2 dagen zit, zit er zeker voor iets tussen, maar meer nog vermoed ik dat die lange duurlopen de uithouding opdrijven. Ik heb ook steeds meer de drang om lange afstanden te lopen. Maar goed ook, want tegen je zin lopen is helemaal nutteloos.



No Responses Yet to “Hageland”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

