Ontnuchtering op de piste

12Apr06

Niet dat ik deze namiddag beschonken aan mijn korte afstandsloop begon, maar het was even terug naar de realiteit na mijn goeie duurloop gisteren. Het was ook de eerste keer op de piste – op het calibreren van mijn footpod voorbije zondag na. Net als zondag kreeg ik al na 1 ronde last van pijn aan de enkels, waardoor het lopen stroef en houterig werd. Ik verwacht me nochtans aan een vlottere training op de piste, vermits de ondergrond beter zou meegeven en mijn knieën dus minder zware schokken moeten opvangen. Persoonlijk ervaar ik lopen op de piste als veel moeilijker dan lopen op de baan. Hopelijk is het maar een kwestie van gewenning aan de ondergrond en het eentonige parcours en loop ik binnenkort soepele rondjes. Vandaag duurden de 16 ronden in baan 3 ontzettend lang en toen er halverwege een aantal goed getrainde atleten hun talent tentoon kwamen spreiden, was de motivatie helemaal weg. Als je zo’n lopers op hun gemak voorbij ziet sprinten, dan besef je dat je nog een lange weg te gaan hebt. Morgen een rustdag en vrijdag gaan we nog ’s een ochtendloop inlassen (op mijn eentje en niet op de piste).



No Responses Yet to “Ontnuchtering op de piste”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

