Fitnessbeul

14Apr06

Deze morgen ben ik door de ‘fitnessbeul’ afgemat, nog voor ik moest beginnen aan een duurloop van 55 minuten. Op het programma stond een krachttest om te zien welk fitness programma en welke toestellen ik het best volg tijdens de eerstvolgende sessies. De tests waren zwaar, zeker die voor het onderlichaam, vermits de ‘beul’ in kwestie vermoedde dat ik als loper en fietser wel eens gespierde benen kon hebben. Vooral de buikspieroefeningen op het einde van de reeks tests waren er wat veel aan (die worden eigenlijk best bij het begin uitgevoerd). Op basis van deze tests stelt men dan een programma met een vijftiental spierversterkende oefeningen op. Ik verwacht hier veel van, in het bijzonder stabiliteit en controle van de verschillende spiergroepen die je als loper gebruikt. Dat het zijn doel niet zal missen, bleek al gauw toen ik na de fitnesstest startte met lopen. De diepste buikspieren (dat heeft een naam, maar ik ben geen geleerde kinesist) voelde ik vrijwel onmiddellijk steken. Rustig starten dan maar en de pijn een beetje verbijten. Na 20 minuten was de pijn volledig verdwenen en heb ik al bij al een goede looptraining afgewerkt – 10 minuten meer dan gepland en met goede hartslag- en snelheidswaarden. Ik ben tevreden en kan morgen een dagje rust inbouwen alvorens zondag aan de eerste 100 minuten loop te beginnen. Ik ben benieuwd, de magische 2 uren grens ligt in het bereik.



No Responses Yet to “Fitnessbeul”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

