Werkverplichtingen

19Apr06

Vandaag het schema noodgedwongen moeten omgooien. De werkplicht riep me en de boterhammen moeten ook nog op tafel komen. Ik ben heel tevreden met mijn flexibele werkuren, toch is het inpassen van trainingen niet vanzelfsprekend. Tot nu toe heb ik nog maar zelden een training moeten verplaatsen omwille van werkverplichtingen. Wetende dat ik naast een vaste job en allerlei nevenactiviteiten ook nog voldoende tijd wil besteden aan mijn meisjes thuis, dan is dat op zich al een hele prestatie.

Dan maar een ochtendloop en de fitness/krachttraining naar de avond verplaatsen. Daar hoor je mij zeker niet over klagen hoor. De start van zo’n ochtendloop is altijd wat moeizaam, maar eens ik op tempo kom, geniet ik altijd met volle teugen. Mijn zo goed als lege maag stoort me hoegenaamd niet en in geen tijd ben ik wakker. De ideale opkikker om de dag te beginnen. Uit commentaren en trainingresultaten van andere loopbloggers en online trainingschema’s blijkt dat je af en toe aan lagere gemiddelde hartslagwaarden moet trainen. Daarvoor bleek mijn ochtendloop vandaag wel geschikt. Misschien nog wat teveel in Z4 gelopen, maar het grootste deel was toch in Z3 wat in een AHR van 152 resulteerde. Niet slecht, gezien er 3 hellingen op mijn parcours liggen en ik moeite heb om hierop mijn tempo te laten zakken (ik maak er nog wel eens werk van). Volgende keer probeer ik onder de 150 te geraken. Ben benieuwd wat voor effect het heeft op de langere duurlopen en eventuele wedstrijden. Als het mijn prestaties opkrikt zoals bij loopblogger DavidL – lees het verslag van zijn knappe prestatie op de 10 km van Mechelen – dan ben ik al meer dan tevreden.



One Response to “Werkverplichtingen”

  1. Thanks Loperman! Op m’n blog vind je een post met m’n gemiddelde hartslagwaarden😉


Geef een reactie

