Misselijk lopen

24Apr06

Krachttraining is een sport die ik steeds heel omzichtig beoefen. De schrik om een ernstige rugblessure op te lopen is groot. Daarom ben ik tevreden met een aangepast programma in een fitnesscentrum ipv in de kelder bij mij thuis wat met gewichten te sleuren. Mijn blessuregevoeligheid is alomtegenwoordig. Bij de krachttraining gisteren heb ik alsnog een spier verrokken bij het optrekken door teveel vanuit de nek ipv de buik en schouders te trekken. De duizeligheid en misselijkheid volgden daar meteen op. Ik heb me meteen aan de kant gezet om na 5 minuten pauze alsnog rustig mijn oefeningen af te werken. De daaropvolgende duurloop van 110 minuten heb ik aan een heel rustig tempo afgemalen. Tegen het einde voelde ik me pas beter – lopen als therapie.

Niettegenstaande al deze feiten bleek ik ’s avonds toch last te hebben van een barstende migraine, een combinatie van de reeds eerder beschreven feiten en een lichte zonneslag (dehydratatie). 2 uur in de zon lopen, zonder enige vorm van vochtopname is dus het absolute maximum. Volgende de di√ętiste van Koen Fillet moet je zelfs om het kwartier vocht opnemen. Vooralsnog probeer ik alle mogelijke balast te vermijden op een lange duurloop, enkel de kleren aan (liefst) en de GSM in de hand, maar in de toekomst zal ik toch moeten uitkijken naar een systeem om drank mee te smokkelen op een duurloop.



No Responses Yet to “Misselijk lopen”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

