Diagnose : nek-blessure

25Apr06

Het pijntje van zondag blijkt minder onschuldig als het zich presenteerde. De diagnose van de dokter is een ontsteking van een spier in de nekstreek en zo voelt het bijwijlen ook aan. Ibuprofen slikken, en dit gedurende een drietal dagen en gedurende diezelfde periode alle belasting van de nek proberen te vermijden. Dat betekent tevens, geen verstevigende oefeningen van de buikspieren voorlopig – daar gaat mijn wasbordje! Dat ik gisteren nog 1,5 km schoolslag gezwommen heb, is evenmin positief. Persoonlijk ben ik niet meteen een voorstander van verdovende middelen om de pijn te verzachten, die ibuprofen zal ik dus enkel ’s avonds innemen, kwestie van overdag met de pijn-limieten van mijn lichaam rekening te kunnen houden.

Lopen lukt nog redelijk goed en daarmee belast ik niet rechtstreeks de nek en de getroffen spier (ik meen me te herinneren dat het de trapezius spier is). Maar de spanning in de nekzone en de daaraan gekoppelde stress (zal het snel genezen, zal ik niet teveel scherpte en/of trainingsarbeid verliezen) halen de moraal naar beneden. Ontspannen lopen was er vandaag dus niet bij. Al bij al zit ik nog steeds op schema om de 20 km wedstrijd in 2u20 af te leggen, al hoop ik stiekem mijn snelheid in de komende maand nog wat te kunnen opbouwen. Morgen probeer ik een intervaltraining van 5 maal 8 minuten … als mijn nek-blessure het toelaat natuurlijk.



No Responses Yet to “Diagnose : nek-blessure”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

