20 km is haalbaar

01Mei06

Gisteren voor de eerste maal meer dan 2 uur zonder onderbreking gelopen. Niet zo’n verrassing, vermits ik vorige week bijna dezelfde tijd heb gelopen. Ditmaal lag mijn gemiddelde snelheid al wat hoger, tegen de 10 km/uur aan. Gedurende de hele loop ben ik nooit in het rood geweest, want na elke versnelling of helling waar mijn hartslag al eens tot 160 of er lichtjes boven opliep, recupereerde ik snel tot rond de 150 grens. De 20 km volgelopen in een tijd van om en bij de 2 uur, en dit dus zonder diep te moeten gaan (mijn oorspronkelijke doel was 20 km in 2u20).

Ik vind het belangrijk dat ik na het lopen van een lange afstand snel kan recupereren, want lopen moet aangenaam blijven, nietwaar. De vraag blijft nu of dit het resultaat is van de vele trainingen of het onmiddellijke positieve gevolg van de intervaltraining voorbije woensdag? Hoe dan ook, ik ben tevreden en kijk al uit naar de verdere evolutie.



One Response to “20 km is haalbaar”

  1. 1 DavidL

    Zeker het gevolg van je duurtrainingen die je een voldoende aerobische basis hebben gegeven.


Geef een reactie

