Zoeken naar een eenvoudige intervaltraining

03Mei06

De Ibuprofen vitaminen behoren nog steeds tot mijn dagelijkse menu. Het is opmerkelijk dat desondanks mijn nekpijn maar met mondjesmaat afneemt. Het belemmert het lopen niet rechtstreeks, integendeel, ik vermoed dat eventuele beginnende blessures mee in de kiem worden gesmoord door het ontstekingsremmend effect.

Vandaag opnieuw een intervaltraining afgewerkt. Ik heb wel veel afgezien, mede omwille van de hitte en de vermoeidheid (door de hoge werkdruk). Een hoge hartslag en een slechte recuperatie zijn het beste bewijs van een (te) zware training. Voor volgende week heb ik een nieuwe intervaltraining gepland met nog kortere intervallen zoals Mario me suggereerde. Vermoedelijk levert een efficiëntere dosering van mijn inspanning een beter resultaat op. Met een beetje zoeken, aanpassen en opnieuw proberen, kom ik wel tot een voor mij meer geschikte intervaltraining. Ik probeer enkel te vermijden om teveel met schema’s bezig te zijn. De trainingen moet ik gemakkelijk en snel kunnen inpassen. Als ik al een schema gebruik, dan liefst een zo eenvoudig en overzichtelijk mogelijk en zeker niet teveel gebonden aan omstandigheden (zoals de aanwezigheid van een piste of een helling).

Eens zien wat de rustdag morgen brengt. Hopelijk kan ik in de fitness al wat herstarten met lichte buikspieroefeningen en lichtere gewichten zonder mijn trapezius spier te veel en onnodig onder druk te zetten.



One Response to “Zoeken naar een eenvoudige intervaltraining”

  1. 1 Sven

    Dag Loperman,
    Ik moet toegeven dat ik tijdens het lopen niet geniet van het parcours, zeker niet na halverwege. Een voorbeeldje : Van kindsbeen af ben ik een Real Madrid-fan, ik weet waar het stadion zich bevindt, liep er zondag voorbij maar heb het niet eens gezien. Wat wel heerlijk is bij een “massamarathon” is de sfeer voor, zelfs tijdens en vooral na de marathon. Iedereen bekommert zich om iedereen, allen zijn vrienden, “helden” zelfs. Je kan het vergelijken met een goed examen. Het genieten komt voornamelijk na het afleggen ervan. Groetjes, Sven


Geef een reactie

