Vooruitgang

09Mei06

Ik heb in het verleden al meerdere keren de intentie gehad om meer te sporten en te starten met lopen. Meestal vielen die plannen na een of meerdere try-outs in het water. Ik stelde me namelijk nooit een (realistisch) doel voor ogen. Het was pas toen ik vooropstelde om te vermageren (15 kilo minder dan 90) en naderhand de 20 km door Brussel te lopen, dat er schot in de zaak kwam. Veel googlen naar informatie over verstandig sporten en lopen en een aantal weken later ben ik dan concreet gestart met mijn eerste voorzichtige looppassen. Met hartslagmeter om me niet meteen leeg te lopen – een veel voorkomende fout bij starters. Die hartslagmeter als leidraad is achteraf eigenlijk onontbeerlijk gebleken.

Als ik nu terugkijk op wat ik 3 jaar geleden presteerde, kan ik alleen maar tevreden zijn. Maar meer nog ben ik opgetogen over mijn vooruitgang sinds mijn operatie afgelopen februari. Tot dan liep ik puur recreatief 2 maal per week maximum 40 minuten aan een matig tempo en daarnaast fietste en zwom ik nog wat. Sindsdien heb ik opgebouwd naar een schema van 4 looptrainingen waaronder 1 lange duurloop, afgewisseld met fitness en zwemmen (en het occasionele fietsen). En ook al zijn er nog steeds de kleine blessures en ziektes, toch merk ik een duidelijke vooruitgang en dat geeft voldoening.

Enig minpunt vandaag is die verdomd lang aanslepende nekpijn. Gisteren ben ik gestopt met de Ibuprofen en sinds vandaag staan de klieren in mijn nek weer gezwollen en is de pijn teruggekeerd. Tijd om een fysisch geneesheer te consulteren, een huisarts kan ook niet alles weten en oplossen.



No Responses Yet to “Vooruitgang”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

