Rokende lopers of lopende rokers?

12Mei06

Als niet-roker kan ik het niet begrijpen, maar dat hoeft ook niet en ik wil het niet. Hoe doen ze het toch, die rokende lopers? Ik ken zo 2 personen die na hun looptocht meteen een sigaret opsteken. Vreemd en frustrerend tegelijk, want een van die gasten loopt sneller dan ik, en lijkt dus over een veel grotere longinhoud te beschikken. Misschien is het zijn geheim wapen, nicotine als loopdrug, wie weet? Ik vermoed ook dat je als lopende roker de longen echt tot in de diepste nerven kan doordringen met roet, om een mooi egale zwarte long te krijgen, een nadeel voor de niet-rokende loper die graag zwarte longen wil.

Een fietsmaat van mij deed dat vroeger ook, tijdens elke korte stop met de fiets, snel een sigaret opsteken en dan maar puffen, hijgen en hoesten op de hellingen. Blijkbaar had de nicotine-drug bij hem niet het gewenste stimulerende effect. Ik kan alleen maar hopen dat de ervaring van sporten in combinatie met roken het schadelijke rook-effect een beetje doet afnemen. Maar onder het motto Wees aardig voor rokers, hun leven is al zo kort!, maak ik er best niet al te veel drukte over.



One Response to “Rokende lopers of lopende rokers?”


  1. 1 Skincare cosmetics retinol Reviews

Geef een reactie

