Vermoeidheid en darmflora

15Mei06

De vermoeidheid houdt me nu al een drietal dagen in zijn greep. Vorige week heb ik veel lange en hard werkende dagen geklopt, hetgeen in combinatie met de trainingen al snel tot een gebrek aan rust heeft geleid. Zaterdag kon ik mijn ogen amper open houden. Zondag heb ik toch nog een 130 minuten training afgewerkt, aan een rustig tempo (9,3 km/u – 151 AHR). Een fitness/krachttraining-sessie later, was het beetje fut dat ik op zondag leek te hebben teruggevonden, al weer verdwenen.

Mijn opdracht voor de komende dagen is om zoveel mogelijk te rusten en om de geplande trainingen op een heel rustig tempo af te werken. Het loopschema van myasics.be schrijft trouwens – in de aanloop naar de 20 km door Brussel – een rustige week voor, dus dat komt goed uit.

Een sluimerende ziekte zal ook wel tot deze algemene futloosheid bijdragen, mijn buik voelt zich eveneens al een paar dagen niet goed. Snel terug starten met Activia of Lacteol, want daar ben ik drie weken geleden mee gestopt en nu merk ik duidelijk het verschil. Er is niets zo ongemakkelijk als met een opgeblazen gevoel lange afstanden te lopen. Leve een gezonde darmflora!



2 Responses to “Vermoeidheid en darmflora”

  1. 1 DavidL

    Idd, een paar dagen echte rust kan wonderen doen – ik heb dat ook al mogen ondervinden. Het beste!

  2. 2 Koen

    Hoi,
    Welkom bij de loop-bloggers.
    Rusten .. ’t is moeilijk .. maar ’t is soms es noodzakelijk.
    Mijn kuitpijn is ondertussen volledige verdwenen.


Geef een reactie

