Blessureleed: linkerkuit

16Mei06

Wat is moeilijker dan moeten lopen als je niet wil lopen, niet mogen lopen als je graag wil lopen. Gisteravond was ik op mijn hurken in de tuin een aantal slakken aan het Dettol-dopen. Toen ik me daarop thuis in de zetel neerzette, merkte ik een lichte pijnscheut in mijn linkerkuit. Zomaar, ineens, plots, zonder enig voorteken. Gisteren was nochtans mijn rustdag, dus misschien heb ik teveel gerust en protesteerde mijn kuit en vroeg die naar beweging. Maar als ik met mijn hand over de pijnlijke plek wreef, voelde ik een soort ‘blauw plek’-achtige pijn diep vanbinnen. Een geweldig grote binnenmondse vloek later, heb ik eerst een coldpack erop gelegd en er later op de avond een laagje Voltaren op gesmeerd. Ik heb me ook meteen voorgenomen om vandaag een extra rustdag in te lassen. De ervaring leert me dat door stoer te doen en alsnog te gaan lopen, er meer schade zal zijn en de recuperatie langer zal duren. Dus vandaag zal ik nog wat op mijn tanden moeten bijten om dan morgen hopelijk de training lichtjes te kunnen hervatten.



2 Responses to “Blessureleed: linkerkuit”

  1. 1 geert

    Doorlopen is idd niet aangeraden … ik kan je dit uit eigen recente ondervinding bevestigen. Bij mij was het een plotselinge pijnscheut tijdens het lopen die uiteindelijk een spierscheur (ook in de linkerkuit … zijn wij beiden misschien een onderdeel van een hoger plan??😉 ) bleek te zijn, maar door verder te lopen tijdens de volgende dagen werd het hierbovenop een ontsteking op de spier én op de achillespees. Wees dus voorzichtig, rust goed, en ga desnoods naar een (sport)arts.
    Ik hoop verder dat mijn warme wensen voor een spoedig herstel eveneens goed zullen zijn voor je doorbloeding🙂

  2. 2 DavidL

    Ik (Cernum) heb 7 rugnummers voor de 20 km van Brussel op overschot wegens blessures. Alle info op mijn blog (http://letman.blogspot.com) Gezien de “uitverkocht-status” van de 20 km door Brussel, zijn er gegarandeerd geinteresseerden…


Geef een reactie

