Rustweek voor wedstrijd

22Mei06

Het is tijd voor een korte rustperiode aan de vooravond van de wedstrijd aanstaande zondag. De eigenlijke looptraining zit er op, enkel voldoende rust kan me nu voorbereiden op een goede prestatie. Tot dat besef ben ik zaterdag gekomen. Die dag heb ik de slechtste training gelopen, sinds de start van mijn voorbereiding in maart. Ik moest noodgedwongen aan een lage snelheid lopen, en dan nog met een te hoge hartslag. De moed zakte me in de schoenen, wat vermoedelijk voor nog meer vertraging werkte. Boosdoener was een veel te zwaar ontbijt, gevolgd door een vermoeiende fitness-sessie. Daarop ontspannen lopen ging dus niet.

Zondag heb ik dan een nuchtere korte ochtendloop ingelast. De eerste helft verliep licht bergaf en met de wind in de rug. Ik voelde me al beter, dus het tempo kon wat meer de hoogte in. Het was belangrijk voor mij om te zien dat – niettegenstaande een hoog tempo en een verhoogde hartslag – ik nog steeds goed kon recupereren op de gemakkelijke stukken in het parcours. Ik merkte ook dat ik goed recupereerde van lange steile stukken. Kortom, een min of meer tevreden gevoel bij thuiskomst.

Deze week staat er nog maar 1 korte looptraining op het programma (op aanraden van myasics). Daarnaast probeer ik ook nog 1 keer te gaan zwemmen, 1 keer te fitnessen en als ik niet te vermoeid ben, spring ik nog eens op de fiets (indoor) ook.



One Response to “Rustweek voor wedstrijd”

  1. 1 Vince

    rusten, rusten, rusten… dat is de beste training.. Wat betreft die 20 van Brussel, vertrouw op je training, wat je er allemaal hebt geleerd, enz.. het komt zeker wel allemaal op zijn pootjes terecht.. Ik wens je veel succes zondag (ps ; ik zal er ook zijn, maar ik start een beetje vooraan (nr 578…)


Geef een reactie

