Blij weerzien met de fiets

06Jun06

Zondag een eerste test gedaan op de atletiekpiste, sedert mijn voetblessure van afgelopen woensdag. De voet deed echter na een rondje lopen opnieuw evenveel pijn, zodat ik maar weer van de piste hakkelde. Voorlopig ligt de looptraining volledig stil, totdat de pijn is verdwenen. Spijtig, want ik heb er echt zin in. Ik mis het om ’s morgens mijn loopschoenen aan te trekken en onder een opkomende zon in de ochtendfrisheid door bos en veld te lopen.

Gisteren ben ik voor de eerste maal in lange tijd (vermoedelijk zo’n 3 maanden) nog eens op de fiets gesprongen. De eerste trainingen leg ik steeds binnen af, op een Tacx fietstrainer (systeem met weerstand). Mijn voorkeur gaat uit naar dit systeem, omdat de zithouding dan dezelfde is als wanneer ik daadwerkelijk op de baan fiets. Al bij al viel de terugval in conditie heel goed mee. Tijdens de wintermaanden heb ik zo’n 6 maanden redelijk intensief getraind en ook al is de spiermassa afgenomen, de uithouding is nog steeds voldoende. Ik kijk er al naar uit om me – na nog een tweetal weken indoor te trainen – opnieuw buiten te begeven. Mijn voorkeur gaat uit naar stoffige en/of modderige veldwegen en bospaden.



One Response to “Blij weerzien met de fiets”

  1. 1 Leo

    Hoi Web-logger en hardloper of atleet!

    Ik ben Leo Tolboom en ik heb een startpagina, runningman.eigenstart.nl , daarop verzamel ik zoveel mogelijk web-log’s over hardlopen en atletiek, jij staat er ook bij! (ga maar kijken!)
    Mijn vraag, wil je mijn linkje op je site zetten? Weet je nog web-log’s over hardlopen of atletiek geef ze aan mij door dan zet ik ze erbij.

    groeten
    Leo Tolboom


Geef een reactie

