Mogelijk een stressfractuur aan de voet

09Jun06

Vermits ik door de voetblessure al bijna 2 weken niet meer heb gelopen, besloot ik gisteren maar naar de dokter te gaan. Ik vertelde daar dat ik zondag – 4 dagen nadat de blessure was ontstaan – opnieuw trachtte te lopen, maar dat na een pisteronde de pijn al even intens was terug gekeerd. De pijn ebt anderzijds wel redelijk snel weg. De dokter kon geen pijnpunten vinden, wat erop wijst dat het risico op een daadwerkelijk stressfractuur verkleind. Het advies om zoveel mogelijk de voet te laten rusten en te koelen bij belasting en pijn, heeft me gerustgesteld vermits ik dit al correct deed.

Deze morgen heb ik 5 minuten zonder pijn aan de voet gelopen op de loopband – mét mijn goede loopschoenen. Ik ben van plan om deze looptijd langzaam op te bouwen naar 30 minuten, zolang ik het zonder pijnloos kan houden. Pas dan start ik voorzichtig met een nieuw programma, voor een nieuw doel. Ik hoop dat ik verder gespaard kan blijven van blessures en geniet ondertussen van de training-diversiteit.



2 Responses to “Mogelijk een stressfractuur aan de voet”

  1. 1 geert

    damn … da’s écht wel balen … rusten makker … ’t is ’t enige dat helpt met dit soort blessures …

  2. 2 Jan

    Das jammer, hopelijk lukt het om binnenkot terug deftig te kunnen vlammen. Good luck.


Geef een reactie

