RX Voet

12Jun06

Zondagavond heb ik opnieuw de loopschoenen aangetrokken en me op de baan gewaagd. Aan een gezapig tempo, bij een ondergaande zon, genoot ik met volle teugen van een ontspannen avondloop. Ik bleef toch alert genoeg om een eventuele opkomende pijn in de voet tijdig vast te stellen. Na 20 minuten – op zo’n 5 minuten van het einde – voelde ik de pijn terugkomen. Ik ben meteen gestopt met lopen en traag naar huis gestapt, waar ik de pijnlijke plek koelde met een coldpack. Tijdens het naar huis lopen kon ik alleen maar binnenmonds vloeken en de teleurstelling maakte zich weer meester van me. Meteen nam ik de beslissing om nog deze week een radiografie van mijn voet te laten nemen, om zodoende zekerheid te hebben over de aard en ernst van de blessure.

De pijn ebde al snel weg en dat wijst er toch op dat de blessure langzaam aan het verbeteren is. Mijn geduld geraakt echter stilaan op. Het gemis van de echte duurlopen is groot. Deze morgen heb ik een uur gezweet in de fitness aan de krachttoestellen, maar morgen moet ik dus opnieuw noodgedwongen op de fiets kruipen, om te vermijden dat de conditie al te veel afneemt.



2 Responses to “RX Voet”

  1. 1 geert

    Ik kan je frustratie vanwege het niet te mogen lopen volledig begrijpen, maar je moet toch in de eerste plaats naar je lichaam luisteren!
    Hopelijk sta je vlug weer op het asfalt!

  2. 2 Ruthje

    Dat klinkt niet zo goed. Goed dat je overweegt om eens foto’s te laten nemen, want een stressfractuur moet je zeker goed laten behandelen! Hopelijk is het niet zo ernstig en kan je rap je trainingen weer hervatten. Véél beterschap!


Geef een reactie

