Een paar dagen zonder pijn

26Jun06

Voor de verandering eens een weekend zonder echte pijn in de voet gehad. Toch blijf ik voorzichtig. De ontstekingsremmer doet weliswaar zijn werk, ik weiger om er overhaast opnieuw in te vliegen. Morgen plan ik een eerste test, op de loopband in de fitness, maximum 10 minuten. Bij het minste twijfel stop ik meteen en mag de dokter zich opnieuw aan een bezoek van mij verwachten. Toch wel vreemd dat zo’n onaangekondigde blessure zo lang blijft aanslepen. Desalniettemin blijf ik niet stilzitten. Fietsen, fitnessen en zwemmen zijn nu mijn bezigheid en die houden mijn conditie aardig op peil.

Het nieuwe loopdoel staat momenteel nog maar in potlood in mijn agenda geschreven, alles staat of valt bij de voorbereiding. Persoonlijk ben ik van mening dat ik minstens 8 weken blessurevrij moet kunnen trainen alvorens ik definitief beslis over de wedstrijd.



One Response to “Een paar dagen zonder pijn”

  1. 1 Nadia

    Bij mij is twee weken geleden hetzelfde geconstateerd, een. De laatste keer dat ik heb getraind, moest ik echt stoppen, omdat het gewoon te zeer deed. Het leek wel of de onderkant van mijn voet (de bal v/d voet) totaal oververhit raakte en daarna , begon de pijn vanuit de hiel naar voren te trekken.

    Ik ben nu twee weken verder en echt beter gaat het niet, de podoloog heeft inlegzolen gemaakt. Ik kan nog niet echt zeggen of het helpt. Ik ben ontzettend bezorgd, aangezien ik pijn ookal voel als ik ook gewoon loop.
    De dokter zei dat ik rekinging moet houden met een maand, maar ik ben al op de helft en ik zie niet echt verbetering, ik doe al de oefeining die me zijn voorgeschreven. Is dat normaal denk je??? Ik bedoel, ik kan wel gewoon lopen maar ik voel het nog wel. Ookal zou ik koppig zijn, ik kan niet eens één minuut rustig rennen. Hoelang heeft het bij jou geduurd voordat je weer voor de eerste keer kon beginnen??? Ik kan het accepteren, zelfs al duurt het twee maanden (ik zwem nu iedere dag 3 km, maar het geeft me natuurlikj niet het zelfde gevoel), maar denk je dat ik er wel vanaf kom???

    Alvast bedankt voor je antwoord,

    Een wanhopige runner

    PS: Ik kan gewoon niet geloeven dat deze blessure zolang duurt, een week rust hebben we allemaal wel eens nodig, maar dit is wel erg slecht nieuws.Ik heb zelfs een voorgevoel dat ik nooit meer zal kunnen hardlopen, ik wilde vorig weekend nieuwe schoenen kopen, omdat ik met mijn huidige paar de 10000km er alweer op heb zitten, maar ik durfde geen nieuw paar aan te schaffen…


Geef een reactie

