WK 2006: nu ook op mijn scherm

26Jun06

Ondertussen ben ook ik stilaan aan het voetbalkijken geslagen. De voorrondes van het WK 2006 heb ik zo goed als helemaal overgeslaan, maar vanaf nu probeer ik de spannende eliminatieduels te volgen. Als ik er zo naar kijk, valt me op hoe intens voetbal kan zijn, en dan vooral op sporttechnisch vlak. Korte en lange spurten, afgewisseld met korte en abrupte bewegingen.

Voetbal is een intense contactsport. De vele slidings, tackles en andere gevechten om de bal, vergen het uiterste van het lichaam, want regelmatig gebeuren ze in volle inspanning. Regelmatig worden spieren in inspanning vol geraakt door de tegenstander. En ook al acteren de meeste voetballers stukken beter dan de gemiddelde soapacteur, toch kan ik me inbeelden dat sommige contacten geweldig pijnlijk zijn. Een sport die niet aan mij is besteed, zoveel is zeker. Ik mis het technisch vernuft en ben veel te blessuregevoelig, iets wat op een voetbalveld niet past.

Mijn persoonlijke favoriet is Spanje. Maar ook Brazilië als gedoodverfde favoriet kan op mijn sympathie rekenen. Verder doet Duitsland het goed en hoop ik stiekem dat voetbal-underdogs als Zwitserland of eventueel Portugal het ver brengen.



One Response to “WK 2006: nu ook op mijn scherm”

  1. 1 geert

    Ik ben zelf altijd al een voetbalfanaat geweest (zelf nog op niveau gespeeld), maar als ik zie hoe het er tegenwoordig aan toe gaat met al die komedie en mnieme inzet van overbetaalde sterren … ik stel gewoon vast dat m’n interesse bij elk groot toernooi steeds meer afneemt!


Geef een reactie

