Virtueel hout vasthouden

05Jul06

Na 5 weken pijn aan de voet bij de minste inspanning, voelde ik gisteren voor de eerste keer geen pijn bij het lopen. Ik heb nog wel het gevoel dat er iets is, maar dat kan ook deels psychologisch te verklaren zijn. Ik ga nog even virtueel hout vasthouden, maar ik vermoed dat de blessure zo goed als genezen is. Ik ga opnieuw voorzichtig beginnen lopen. Gisterenavond zo’n 18 minuten, en dat deed deugd, ook al hing de hitte nog in de lucht. Eigenlijk loop ik nu opnieuw hetzelfde toertje als toen ik net startte met lopen. Gelukkig heb ik al iets meer souplesse en moet ik niet meer hetzelfde gewicht meesleuren. De hartslag kan ik nu ook laag houden. Kortom, ik kan nu genieten van een rondje lopen, terwijl ik vroeger moest afzien om 20 minuten voluit te lopen.

Ik ga nu om de andere dag proberen te lopen. Zodoende kan ik stilaan de loopduur opbouwen tot ik opnieuw 1 uur kan lopen, zonder blessurepijn, zonder diep te moeten gaan, mét hetzelfde gemak/genot van vroeger. Ik kijk er al naar uit.



2 Responses to “Virtueel hout vasthouden”

  1. 1 DavidL

    Fijn te horen dat het beter ‘loopt’.

  2. 2 geert

    rustig opbouwen is idd het verstandigste dat je kan doen … ik heb ook problemen met het ‘intomen’, maar het alternatief is van de ene blessure in de andere sukkelen.


Geef een reactie

