Beginnende klachten van hielspoor

11Jul06

De voetblessure is zeker nog niet goed genezen. Ook al kan ik nu al 20 minuten lopen zonder noemenswaardige pijn, er zijn momenten en zelfs volledige dagen dat er een onderliggende zeurende pijn aanwezig blijft. Heel vervelend is dat. De dokter wees er mij vandaag nogmaals op dat een dergelijke blessure veel tijd nodig heeft om te genezen. Het risico op verdere vorming van hielspoor is niet onbestaande, de pijn aan de onder- en achterkant van de voet blijft latent aanwezig.

Voorzichtige trainingsoefeningen met extra aandacht voor de opwarming en zeker de cooling down, is het enige wat ik nu kan doen. Meteen na elke loop of telkens ik pijn voel, gaat de coldpack zo snel mogelijk onder mijn voet. Ik las ook ergens dat er iets bestaat als visco-elastische inleghieltjes, daar moet ik eens naar op zoek. Misschien maak ik best ook eens een afspraak met de fascia therapeut, eventueel kan die me specifieke oefeningen voorschrijven zodat de blessure sneller heelt.



2 Responses to “Beginnende klachten van hielspoor”

  1. 1 Rina Munster

    Hallo,

    Ik zit met hetzelfde probleem dus ook een hielspoor.
    Heeft U inmiddels al een adres gevonden waar je elastische inleghieltjes kan aanschaffen?
    Uw reactie met belangstelleing tegemoet ziende, verblijf ik,
    Met vriendelijke groet,

    Rina Munster

  2. 2 Rina Munster

    U heeft in een artikel over hielspoor mijn naam gebruikt, eerst heeft u het onder mijn meisjesnaam geplaatst en nu staat het onder Rina Munster , ik heb dit
    bericht niet geschreven en wil dat u het verwijderd en niet meer plaatst.

    Hoogachtend,
    Rina Munster


Geef een reactie

