Eindelijk beterschap

18Jul06

De voorbije week heb ik drie lichte looptrainingen achter de rug, over een gemiddelde afstand van 5,5 km. De ene keer ging dat al vlotter dan de andere, alhoewel de weersomstandigheden daar voor veel tussen zaten. Het belangrijkste nieuws hierbij is echter dat mijn voetblessure nog nauwelijks roet in het eten gooit. Natuurlijk gaat er na de training onmiddellijk een coldpack op de voet en besteed ik extra aandacht aan de opwarming en de cooling down. De progressie is er, zoveel is zeker. Tegen begin augustus hoop ik opnieuw op te kunnen bouwen en dan is de eerstvolgende wedstrijd eind september misschien nog een haalbare kaart.



2 Responses to “Eindelijk beterschap”

  1. 1 DavidL

    Blij dat te horen. Is je warming up/cooling down langer gemaakt en/of uitgebreid met speciale rekoefeningen?

  2. 2 Wim

    Dat gaat duidelijk de goede kant op !

    Ikzelf heb ondervonden dat, al dan niet gedwongen, rust vaak een groot deel van de oplossing van het probleem is. Door de vakantiebezigheden enerzijds en de warmte anderzijds ben ik de voorbije weken niet meer aan lopen toegekomen en zie, mijn kniepijn is (eindelijk) verdwenen.

    Ik ben natuurlijk wel van plan om, wanneer ik terug ga lopen, de nodige voorzichtigheid aan de dag te leggen (goede opwarming, schoeisel eens laten nakijken,…).

    Al doende (of in dit geval niet-doende), leert men.


Geef een reactie

