Desondanks veel beter in mijn vel

28Jul06

Ook al groeit het lijstje blessures de voorbije maanden alleen maar verder. Het bizarre is dat ik me – op de pijnlijke momenten na – veel beter in mijn vel voel dan vroeger. Natuurlijk is dat niet enkel te danken aan het vele sporten, maar ook en misschien zelfs in het bijzonder aan het gezondere dieet dat ik met periodes heel goed kan volhouden. Het voorbije jaar bijvoorbeeld eet ik zo goed als dagelijks minstens 3 tot 5 stukken fruit. Het is tevens ook al van vorige zomer geleden dat ik nog frisdrank heb gedronken – op Aquarius sportdrank na. De porties van mijn maaltijden zijn ook kleiner en de gerechten zelf zijn minder ‘zwaar’. Veel graanproducten afgewisseld met yoghurt, vullen het plaatje aan.

Natuurlijk ‘zondig’ ik soms nog – de maand juli echter heel zelden – maar de goede bedoelingen zijn er en leveren resultaat. Alle overbodige vetlagen zijn nog steeds niet verdwenen, maar het gaat alvast de goede richting uit. In het verleden ben ik altijd al een beetje mollig geweest maar een enkele keer was ik ook heel mager – maar dat was door een lange aanslepende ziekte. Nu ben ik misschien wel slanker, maar niet mager en ook niet echt veel lichter, vermits ik door de krachttraining vetmassa heb kunnen omzetten in spiermassa. En dat is niet alleen veel gezonder, het voelt ook aangenamer. Het gevoel van kracht en fitheid hebben een positief effect op mijn dagelijks humeur. Ook al halen de frustratie over blessures dat goede humeur wel eens naar beneden, over het algemeen is de balans positief – letterlijk en figuurlijk.



One Response to “Desondanks veel beter in mijn vel”

  1. 1 geert

    Probeer op moeilijke momenten je eigen tekst erop na te lezen, gewoon om te beseffen dat je -ondanks een tegenslagje hier of daar of een kleine periode van ‘geen vooruitgang’- wél goed bezig bent!
    Keep up the good spirit!!


Geef een reactie

