Tekort aan vrije tijd

08Aug06

Versleten ben ik ongetwijfeld nog niet. En de kniepijn valt ook goed mee, want ik kan nog lopen, alleen heb ik nu pijn aan mijn linker scheenbeen (buitenkant). Ik bedacht me daarnet dat de vele (kleine) blessures misschien wel te wijten zijn aan het veel te snel willen afhaspelen van alle mogelijke trainingen. Want ook ik lijd aan een van de meest voorkomende ziektes in onze maatschappij: tekort aan vrije tijd. Een gezin, een fulltime job gecombineerd met nog wat nevenactiviteiten, de alomtegenwoordige media en toestroom aan informatie (en de drang om dat allemaal te blijven volgen), … dat alles samen valt niet altijd even efficiënt te combineren.

In periodes waarin de drukte wat minder is (rustig op het werk, geen gezinsbeslommeringen, geen werken aan huis en tuin, …) merk ik dat ik veel meer ontspannen kan sporten en eigenlijk ook veel minder – zeg maar geen – last heb van blessures. Als ik nu naar de fitness ga, dan moet ik alle oefeningen er door jagen, opdat ik tijdig naar een volgende afspraak kan vertrekken. Het is ook meestal zoeken om een loop of fitnesstraining in de agenda te passen.

Het positieve aan dit alles is dat ik eigenlijk zo goed als geen blik meer werp op de televisie – of er moest een heel interessant programma zijn of een uitzonderlijk goede film spelen. Ik maak nog liever tijd vrij voor mijn meisjes. In de zomer met hen buiten spelen en samen vanalles doen, daar kan toch niets tegen op!



2 Responses to “Tekort aan vrije tijd”

  1. Je hebt 100% gelijk. Een hele avond televisie kijken is ook een van de laatste zaken die ik wil doen!

  2. je moet inderdaad prioriteiten stellen. Bij mij is lopen een topprioriteit wanneer ik me voorbereid op een marathon, daarbuiten is het een hobby als een ander en moet het netjes in de rij gaan staan


Geef een reactie

