Het voordeel van rusten

17Aug06

De voorbije dagen heb ik het actieve sporten op een lager pitje gezet. Enkel een trage ochtendloop op zaterdag en daarnaast wat actief bezig geweest met werken in de tuin en wat uitstapjes, maar geen doelgerichte trainingen. Tot gisteren, toen de sufheid door het gebrek aan adrenaline – en vermoedelijk ook endorfines en testosterone – me teveel werd.

Gisterenavond 45 minuten op de fietsweerstand gezeten, me opnieuw goed in het zweet gewerkt en deze morgen in de fitness mijn vast circuit afgewerkt. En het bloed stroomt weer iets sneller door mijn aderen, waardoor ik alerter ben en me veel energieker voel. Eigenlijk is het een verslaving – dat bijna dagelijks sporten. Als ik een paar dagen niet sport, dan voel ik me verslappen, zowel fysiek als mentaal.

De voet doet het alsmaar beter en ook de andere blessures houden zich gedeisd. Rusten heeft dus zeker ook zijn voordelen.



One Response to “Het voordeel van rusten”

  1. rust kan goed doen … misschien ga ik ook wel eens een dagje rusten … laat eens zien … aha: ik heb nog een gaatje in de zomer van 2016🙂


Geef een reactie

