Nog eens gewoon lopen

24Aug06

Ondertussen word het hier alsmaar stiller. Niet dat ik stil zit, maar vooral omdat ik minder intensief met lopen bezig ben. Ook niet omdat er geen ‘leed’ meer is, maar vooral omdat er weinig evolutie in zit. Of misschien toch? Woensdag heb ik voor de eerste maal sinds het begin van mijn voetblessure nog eens meer dan 1 uur gelopen, zonder noemenswaardige problemen. Ik had naar het einde van de duurloop wel moeite om mijn hartslag onder 155 te houden. Na 3 kwartier gewichten tillen heb ik er nog een klein ontspannende loopje van 30 minuten bijgedaan.

Ondertussen hou ik steeds minder schema’s bij, vermits mijn polar met footpod binnen is voor onderhoud. Vermits deze zichzelf steeds resette (een algemeen gekend probleem bij dat model) steken ze er een nieuwe chip in. Hopelijk zijn daarmee de problemen verholpen. Ondertussen behelp ik me met een ‘gewone’ hartslagmeter. Back to basics. Het word stilaan ook tijd om nieuw schoeisel te gaan passen, nu mijn voetblessure op zijn einde lijkt te lopen. Mijn huidige loopschoenen zijn versleten en ik heb een nieuw paar nodig dat extra stevig rond mijn hiel aansluit. Ik overweeg een bezoek aan het vermaarde Runners Service Lab in Duffel.

De doelstelling om de halve marathon aan de kust eind september mee te lopen zal ik niet halen. Geen probleem, ik ben al blij als ik blessurevrij de winter kan ingaan, en er hopelijk ook ongeschaafd weer uitkom, om het volgende jaar wat beter en meer te presteren. 2007 moet een beter jaar worden, 2005 en 2006 waren – de enkele uitzondering na – niet om over naar huis te schrijven.



2 Responses to “Nog eens gewoon lopen”

  1. Ik kan je de Runners in Duffel ten stelligste aanbevelen!
    Professioneel advies en goeie opvolging (ps: nee, ik word niet door hen betaald🙂 )

  2. Evolutie of niet, het belangrijkste is om plezier te hebben aan het lopen.

    Ik zou mezelf dan ook niet al teveel deadlines opleggen. Een uur onbekommerd kunnen lopen, lijkt me alvast ook al heel mooi.

    Er zijn er velen die dit niét kunnen.


Geef een reactie

