Ik heb gezondigd

18Sep06

Junk food is toch iets vreemds. Eens je er van begint te eten, wil je steeds meer. Bij mij is dat toch zo althans. Al gedurende een aantal maanden ga ik junkfood-loos door het leven. Dwz, geen McD, Quick, ongezonde Pizza, chips, koeken, etc. … Maar een week of 3 geleden ben ik opnieuw beginnen zondigen. Een moeilijke periode in combinatie met een moment van zwakte, en het idee van ‘eentje kan geen kwaad’, heeft de deur opengezet voor de verborgen verleiders … de ongezonde suikers. Hopelijk vind ik snel de discipline terug om alsnog af te kicken van die vetmakers. Bij mij is het alles of niets, niet een klein beetje, want met dat bedrog kan mijjn lichaam niet leven.

Ook al ben ik serieus ziek geweest de voorbije week, toch voel ik dat mijn lichaam zich eveneens stoort aan mijn voedingszonde. Ik ben meer en sneller vermoeid, en nog ernstiger, mijn migraines zijn plots terug. En dat is helemaal niet leuk. Een meevaller is, dat ik toch niet opnieuw met frisdrank ben begonnen en dat ik enkel een eet-zondaar ben geworden. Vloeibare caloriën zijn naar verluidt de slechtste. Op naar een beter en gezonder leven.



One Response to “Ik heb gezondigd”

  1. “vandaag is de eerste dag van de rest van je leven” … typisch Bond zonder Naam, maar probeer er nà een dagje zondigen wel eens naar te luisteren!


Geef een reactie

