Kasseien

30Sep06

Het gevoel zat goed deze morgen. Ondanks een korte nachtrust, keek ik er naar uit om in het ochtendzonnetje te gaan lopen. Gisterenavond had het nog even geregend en ook al had de zon de ochtendnevel al weggebrand, toch was er nog een aangename lichte vochtigheid. Ik trok mijn loopschoenen aan voor een tocht van een dikke 10 km. Het tempo lag niet te hoog, de hartslag hield ik ook bewust wat lager, om optimaal te kunnen genieten van de prachtige nazomer.

Om optimaal van de natuur te profiteren en de drukke baan te vermijden ben ik op een bepaald moment verplicht een pad van zo’n kilometer lang door het bos te nemen. Dat is een holle weg, waar nog authentieke kasseien liggen. Niet eenvoudig om op te lopen. Mijn aandacht verscherpt en onbewust loop ik daar veel meer gespannen op, zeker als de kasseien er zoals vandaag nog nat bijliggen. De truuk op kasseien is om er naast te lopen. Zie je die wielrenners in Parijs-Roubaix ooit de kasseien volop overrijden als ze op de verharde berm ernaast kunnen rijden? Neen, dus. Maar ik heb dat geluk niet. De berm is niet begaanbaar, dus ben ik genoodzaakt om de kasseistrook af te haspelen. De beste plek om te lopen op kasseien is in het midden van de straat, op de rug van de strook als het ware. En hopen dat je niet schuift en/of valt.

Het was weer genieten vandaag. Het goede gevoel werd alleen maar bevestigd bij thuiskomst. Hopelijk kan ik dat gevoel nog een tijd zo vast houden.



No Responses Yet to “Kasseien”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

