Kiezen voor wegenwerken

11Okt06

Het was weer die tijd van het jaar. Jawel, tegenwoordig moeten we ons bijna jaarlijks engageren voor een dergelijk evenement. Ik noem het een evenement, want dat is het eigenlijk. Verkiezingen. Naast de jaarlijkse selectie van een kandidaat voor Eurosong zijn de verkiezingen het meest belangrijke mediaschouwspel. Dit jaar mochten we onze lokale vertegenwoordigers gaan kiezen bij de gemeenteraadsverkiezingen.

En we zullen het geweten hebben. De voorbije maanden waren er weer een heleboel grote wegenwerken. Op de weg van en naar mijn werk (zo’n 40 kilometer, met de wagen, jawel), werd ik zomaar even vier maal geconfronteerd met wegenwerken, al dan niet in combinatie met duidelijk bewegwijzerde omleidingen. Een omleiding bracht me zelfs rechtstreeks in een andere omleiding. Leuk is anders. Hopelijk leverde het allemaal veiligere wegen op.

Een bepaalde baan die men heeft heraangelegd, is tevens onderdeel van een van mijn vaste loopparcours in onze gemeente. Al jaren hoop ik op de aanleg van een stevig voet- en/of fietspad. Ik heb er zelfs al moedige politici die aan mijn deur kwamen bellen, over aangesproken. De (NV-A) man beloofde prompt dat als zij mochten besturen meteen de hele gemeente een stoep zou krijgen – alhoewel dit op de veldwegen zeker niet nodig is.

Een kleine wandeling of looptocht langs die gevaarlijke baan was echter nooit mogelijk zonder lijf en leed te riskeren. Maar daar is nu verandering in gekomen. Het vreemde aan die 3 kilometer lange baan is dat men net voor de vorige gemeenteraadsverkiezingen het voetpad maar op een eerste stuk van de baan had heraangelegd. In de aanloop naar de huidige verkiezingen heeft men nu de overblijvende helft aangelegd Рer was tot voor kort zelfs amper een zachte berm om in te struikelen. Waarom alle inwoners van de gemeente gedurende 6 jaar hun leven mochten riskeren als ze naar het centrum van de gemeente fietsten, liepen en wandelden (met kinderwagens), blijft mij een raadsel. Vermoedelijk wil een of andere schepen van infrastructuur bij iedere verkiezing zijn eigen werken in een goed daglicht plaatsen. Ik moet toegeven, het is een interessante vorm van carrièreplanning.



One Response to “Kiezen voor wegenwerken”

  1. je mag gaan waar je wil, ALLES ligt opgebroken. ’t Is dat ’t zo moet zijn, maar soms zou ik willen dat buurgemeenten eens een beetje meer met elkaar zouden praten teneinde de overlast wat meer in de tijd te spreiden.


Geef een reactie

