Opnieuw baantjes zwemmen

24Okt06

Tijdens de zomer schoolvakantie kon ik het nog amper opbrengen om te gaan zwemmen. Op de middag zijn er dan hoop en al 2 banen vrij voor baantjes-zwemmen en bijgevolg is het er ook ontzettend druk. In september was het zwembad gesloten voor onderhoud. Het is dus al geleden van juni 2006 dat ik nog eens met een zekere regelmaat baantjes heb gezwommen. En dat heb ik gisteren ook gevoeld in mijn armen. Een paar maanden geleden zwom ik 70 tot 80 lengtes schoolslag in een 25-meter bad. Maandag konden 40 lengtes volstaan. Een kilometer alternatieve water-training en achteraf weer zo’n zalig vermoeid gevoel. En veel zin om even languit in de zetel te gaan liggen, ware het niet dat ik onmiddellijk weer op mijn bureau werd verwacht. Hopelijk kan ik deze zwemgewoonte de hele winter volhouden. Het is een perfecte alternatieve all-round training op het lopen.

De duurlopen verlopen ondertussen al heel wat vlotter. Ik laat de hartslag nooit te veel in het rood gaan en voel me goed bij de koelere temperaturen (in vergelijking met de zomerhitte). De conditie scherpt duidelijker sneller aan dan vroeger – toen ik nog niet sportte.



2 Responses to “Opnieuw baantjes zwemmen”

  1. nu nog de fiets op en uw ticket voor Hawaï kan besteld worden (kijk echter goed uit alvorens te betalen🙂 )

  2. 2 Wim

    Sinds enkele weken is het zwembad van Sint-Niklaas ook in ere hersteld, en ik ben ook van plan om over de middag af en toe wat baantjes te trekken.

    Het lijkt me een leuk alternatief én vooral sluit het de kans op blessures aan het onderlichaam zo goed als uit.

    Een vraagje toch nog : leg je jezelf een bepaald tempo op bij het zwemmen, of zwem je gewoon op het gevoel ?


Geef een reactie

