Mentale weerbaarheid

02Nov06

Toen ik begin dit jaar startte met het bijhouden van een online dagboek over mijn loopactiviteiten, was mijn voornaamste stelregel om het nooit over mijn privéleven te hebben. Dit moest en zou enkel betrekking hebben over mijn ervaringen en plannen ivm het lopen, een soort van logboek. Daar ben ik redelijk goed in geslaagd, ook al sijpelen er hier en daar privé zaken tussen. Dat was ook onvermijdelijk, vermits het lopen een prominente plaats heeft ingenomen in mijn leven.

Ik ben nog steeds enorm geïnteresseerd en bijna gepassioneerd bezig met het lopen. Ik vermoed en verhoop dat lopen nooit uit mijn leven zal verdwijnen. Het is trouwens zowat de enige constante die ik momenteel in mijn leven heb, ondanks al het blessureleed. Maar ik heb momenteel andere zaken aan mijn hoofd. Levensbelangrijke problemen die mijn volle aandacht vereisen en die zich volledig in de privésfeer afspelen. Ik ga er hier niet over uitwijden, maar feit is dat dit logboek hier en nu stopt – althans voorlopig, tot er beterschap is. Een lang of kort intermezzo? Ik hoop op een kort, maar niets is zeker.

Zonder het lopen was ik niet zo sterk geweest als ik nu ben. Het heeft me een mentale weerbaarheid gegeven, die ik de voorbije tijd al hard nodig heb gehad en die ik in de toekomst zeker nog nodig zal hebben. Het lopen is mijn houvast, ook en vooral in moeilijke tijden.

“I ran to get where I was going. I didn’t know it would take me anywhere.”



3 Responses to “Mentale weerbaarheid”

  1. Hé Loperman, ik hoop dat je versterkte mentale weerbaarheid het vlug mag winnen van welke problemen dan ook. Hopelijk zien we je gauw terug! Sterkte man!!

  2. 2 Wim

    Komaan Loperman, wat er ook gebeurt : het hoofd niet laten hangen !

    Ik hoop alleszins dat je privé-zorgen zo snel mogelijk achter de rug zijn en dat je snel weer online bent. Hou je taai alleszins !

  3. 3 Jan

    Heel veel sterkte toegewenst in deze blijkbaar zware dagen. Morgen ziet het er misschien al beter uit. All the best! CU back soon.


Geef een reactie

