Blaren

12Jan07

Ik heb 2 gigantische blaren! Niet op mijn gat van het oh zo boeiende werk dat ik dagelijks uitvoer, maar van het lopen met nieuwe zolen in mijn schoenen.

Het zat er aan te komen en toch ben ik koppig door blijven lopen. Ik voelde al een week of 2 irritatie aan de achterkant van mijn hiel bij het lopen. De huid was ook rood en lichtjes geschaafd. Vorige zaterdag had ik al lichte pijn bij de start van mijn duurloop van 1 uur. En toch is deze dommerik verder blijven lopen. Zelfs als het steeds meer pijn begon te doen. Ook toen de pijn steeds harder werd en bergop lopen steeds moeilijker ging. Waarom moest ik toch zo koppig zijn!

Wat kan je doen aan blaren? Het eerste wat je zou moeten doen, is stoppen met lopen of je maakt het erger. Aan die voorname regel heb ik tot mijn grote spijt achteraf mijn voeten geveegd. Bij thuiskomst had ik 2 joekels van blaren die al half open waren gebarsten. Meteen een verklaring waarom ik mijn hartslag niet naar beneden kreeg. Als je afziet van de pijn, dan gaat uw hart sowieso sneller slaan (en er zat ook nog eens een klein buikgriepje klaar). De behandeling is eenvoudig. Steriel doorprikken (indien dat nog nodig zou zijn), goed ontsmetten en dan een blaarpleister erop. Het enige aanvaardbare merk is Compeed. Vergeet Scholl en Hansaplast laat je zeker links liggen, die voldoen allesbehalve. De enige plakboel die op mijn hiel mag is vanaf nu Compeed.

Pas vandaag is de nieuwe huid wat terug gegroeid, maar de hiel si nog steeds super gevoelig, ook en vooral bij het lopen. Zouden er familypacks Compeed bestaan, want ik vermoed dat ik nog een tijdje met ‘bescherming’ ga moeten lopen!



3 Responses to “Blaren”

  1. Voor lange wandelingen (50k en meer) gebruik ik als voorzorg ook altijd Compeed … die doen altijd hun werk!

  2. Wat je ook kunt doen. Hiermee totaal geen last van de blaren is gaan zwemmen. Ik moet ook nu ik een probleem enkeltje heb.


  1. 1 Compeed « lopersleed

Geef een reactie

