Vergeten te rusten

16Jan07

De laatste tijd werk ik veel lange dagen. Meestel is dit wel achter het bureau, maar zondagavond bijvoorbeeld heb ik een hele dag zware spullen versleurd. Ongewone fysieke arbied naar mijn normen dus. Zelden lig ik voor 1 uur ’s nachts in bed en moet ik er ’s morgens ten laatste rond 7 uur opnieuw uit. Het laat opblijven is geen probleem, mijn interne dracula-klok heeft een zwarte voorliefde voor de nacht. Maar wakker worden als het nog donker is, heb ik van kindsaf aan onmenselijk gevonden. Kinderen zijn een handig leermiddel om te wennen aan de vroege uurtjes, maar het blijft pijn doen. Door mijn redelijke goede conditie heb ik wel minder moeite om echt wakker te worden. Ook al mis ik de slaapgeur van mijn lakens nog wel, ik ben sneller uitgedroomd en alerter. Kortom, ik ben fitter. Maar wil ik dat zo houden, dan moet ik in de toekomst beter mijn best doen om op tijd te gaan slapen.

Vandaag heb ik een uur gelopen over de middag en ik had weer moeite om de hartslag laag te houden. Dit en de onstabiele hartslag wijzen m.i. duidelijk op oververmoeidheid. Ik neem me dus voor om vanaf morgen minstens een paar dagen op tijd in bed te kruipen. En in plaats van dit hier te zitten typen, was ik beter in mijn bed gekropen.



2 Responses to “Vergeten te rusten”

  1. Een goeie tip om de geur van de slaaplakens niet zozeer meer te missen is om de avond tevoren een overdosis aan uiensoep naar binnen te werken🙂
    Bijkomend gevolg is gegarandeerd meer plaats in bed!

  2. Haha. Ik ken dit. Jou wacht een zware taak manneke. Zoals de yanken zeggen, get your priorities straight. Oftwel, keuzes, harde, maken. Het is echt zo zonde om die lekkere conditie aan tekort aan slapen te grabbel te gooien. Dus knuppel in dat hoenderhok en gaan. Ik ben ook een echt slaapdier. Een nachtrust van 7,5 a 8 uur is perfect voor mij. Ritme is het geheim. Laat weten wat het geworden is, lopen of slapen…of lopen en slapen.


Geef een reactie

