Paploop

10Feb07

Ik ben dol op sneeuw. De dag dat ik leerde skiën zal me nog lang heugen. Het was afzien, dat is waar, maar al snel veranderde dat hard labeur om beneden te geraken in een ware passie voor de bergen en de sneeuw. Gaan skiën is er door omstandigheden al even niet meer bij. Maar telkens er sneeuw valt, gaat men hart sneller slaan. Ik kan dan niet wachten om op te staan en er minutenlang naar te kijken. Ik loop ook ontzettend graag in de sneeuw. Zowel als die nog aan het neerdwarrelen is, maar zeker en vooral als er een dikke laag ligt, in combinatie met een stralend blauwe hemel. Op het gemis van de zuivere lucht na, waan ik me meteen in de bergen, met loopschoenen aan mijn voeten ipv op de skilatten.

Woensdag was ik dan ook blij toen ik opstond en er een goede laag sneeuw in de tuin lag. Ik had echter geen tijd om te gaan lopen die dag en was hoopvol om er dan nog donderdag op uit te trekken. Donderdag sloeg het noodlot ’s ochtends weer toe en kon ik pas op de middag gaan lopen. Met goede moed trok ik er alsnog op uit, maar het was verloren moeite. De sneeuw was al grotendeels gesmolten. Het werd een paploopje. De modderige plassen en de gladde ondergrond maakten het tot een waar huzarenstuk om zonder omgeslagen enkel of valpartij tot bij het eindpunt te raken. Maar het is me toch gelukt. Het resultaat waren een paar doorweekte schoenen en gespannen kuiten en bovenbenen – van de vreemde loopwijze om toch maar recht te blijven.

Volgende keer als het sneeuwt, sta ik desnoods op als het nog donker is en loop dan blijgezind door de sneeuw. En hopelijk is dat nog dit voorjaar. Dat die lente en zomer nog maar een tijd wegblijven!



No Responses Yet to “Paploop”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

