Nieuwe start: lopen op gevoel

21Feb07

Op korte tijd is mijn loopuithouding er serieus op achteruit gegaan. Of het nu ligt aan oververmoeidheid, blessures, ziekte, stress, of een combinatie van al die factoren (vermoedelijk is het dit) – het maakt eigenlijk allemaal niets uit.

Ik kijk liever vooruit dan te blijven peddelen in de miserie. Met goede hoop heb ik vandaag een rustige loop op gevoel ingelast. Ik heb geen enkele keer op mijn Polar gekeken en het resultaat was een kleine 8 km aan een gemiddelde hartslag van 153, met een snelheid net onder de 10 km/uur. Beter nog, ik heb geen enkele keer op mijn adem getrapt. Maar ik had wel last van pijnlijke kuiten en voeten. Ook de blaren op mijn hielen zijn terug, maar daar zullen mijn nieuwe schoenen en kartonnen sportsokken (niet zo gekocht, maar teveel gewassen en op het rek gedroogd) wel iets mee te maken hebben. Om nog maar te zwijgen over mijn hoge gewicht – 77 kg nu toch al, en dat moet allemaal mee worden gesleurd.

Ik ga even een tijdje aan dit rustige tempo blijven lopen, totdat het weer allemaal vlotjes loopt. Pas dan zal ik tempo en afstand opnieuw proberen op te drijven.



One Response to “Nieuwe start: lopen op gevoel”

  1. Goed idee,,,,gewoon lopen…


Geef een reactie

