Training 2 : de eerste interval

03Mrt07

Donderdag stond de tweede training in mijn nieuwe loopschema op het programma. Na afloop stelde ik vast dat het lang geleden was dat een looptraining me zoveel deugd had gedaan. Het was een intervaltraining met 6 versnellingen van 4 minuten, met daartussenin 2 minuten rustigaan. Een goede opwarming en een aantal korte spurtjes vooraf om de spieren op te warmen, waren hierbij onmisbaar, dat besefte ik maar al te goed. De training zelf was geen lachertje. De eerste versnelling viel me het zwaarste. Vermits ik daarna beter controle over mijn snelheid en hartslag hield, vielen de andere versnellingen goed mee. Op het einde heb ik nog wat uitgelopen en goed gestretched. Ik hoop dat ik voldoende voorzorgen heb genomen om geen blessures te krijgen.

Achteraf voelde ik het wel in mijn spieren en gewrichten. Vooral op mijn blessuregevoelige lichaamsonderdelen – voet, enkel, scheenbeen, knie – ben ik nu extra aandachtzaam, maar al bij al valt het goed mee. Ik voel dat mijn spieren lichtjes ‘gekwetst’ zijn, maar door voldoende rust achteraf in te bouwen, kan ik een eventuele overbelasting vermijden. Op zondag – 2 dagen rust – doe ik dan een lange rustige duurloop, waaruit zal blijken hoe goed ik gerecupereerd ben. Ik ben benieuwd.



No Responses Yet to “Training 2 : de eerste interval”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

