Training 5 en 6 : interval met hond en lange duurloop

12Mrt07

De tweede intervaltraining in mijn nieuwe schema. En ik heb enorm veel afgezien. De opwarming en korte sprintjes verliepen zonder problemen, maar dan begon het pas, de intervalstukken waren dan nog eens allemaal bergop. Tja, het parcours liet niet anders toe.

Halverwege een versnelling en middenin het veld, hoorde ik in de verte een hond. Ik dacht nog even te versnellen om de hond te snel af te zijn, maar besefte al vlug dat die smeerlap van plan was zijn erf goed te verdedigen. Waarom die eigenaars steeds hun honden vrij laten lopen, het is me een raadsel. En dat die honden dan nog eens steeds tot op de straat moeten lopen. Ze zeggen wel eens dat blaffende niet bijten, maar daar geloof ik sinds mijn vorige aanval niets meer van. Deze stond ook vlak naast mij te grommen met zijn tandvlees bloot. Ik bens tokstijf blijven staan totdat hij stilaan terug naar de ingang van zijn erf terugweek. Dan ben ik heel zachtjes kunnen wegsluipen en er als een weerwind vandoor gegaan. Mijn hartslag bereikte waarschijnlijk zijn hoogtepunt – 191 – op het moment dat ik besefte dat ik maar snel moest stilstaan of die hond had een lekker hap aan mijn been gehad.

Een incidentrijke intervaltraining rijker, besloot ik het voorbije weekend wijselijk om een ander parcours uit te stippelen voor de lange duurloop van 75 minuten. Voor de eerste keer in lange tijd met een shuffle muziekje in mijn oren. Misschien was ik daardoor meer ontspannen, waardoor het eigenlijk allemaal heel vlot verliep. Zonder problemen heb ik genoten van de lange tocht in het zondagse ochtendzonnetje.

Over het algemeen voel ik wel allerhande sluimerende pijntjes aan de enkel en in de hiel, maar ik ben er redelijk gerust in dat door voldoende rust en stretching de blessures uit zullen blijven.



No Responses Yet to “Training 5 en 6 : interval met hond en lange duurloop”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

