Training week 3 (7, 8 en 9)

20Mrt07

De voorbije week verliepen alle 3 trainingen heel vlot. 35 minuten op maandag in een rustig tempo, met een hartslag die ik perfect onder controle kon houden. Ook de intervaltraining 2 dagen later verliep zonder problemen. Het blijft een zware inspanning en ik moet al eens naar adem happen, maar de spieren en pezen zijn er al aan gewend geraakt. Het gevoel achteraf is zalig. Zo’n intense inspanning geeft een ander soort bevrediging dan een lange duurloop. Zondag heb ik dan een klein anderhalf uur gelopen – tussen de buien door in de koude wind, maar met af en toe een streepje zon. Ondanks de onaangename weersomstandigheden heb ik er van genoten.

Deze week doe ik het wat rustiger aan. Want ook dat hoort bij een efficiënt loopschema – een week inbouwen waarin de intensiteit wat afneemt, om je lichaam wat te laten recupereren.



One Response to “Training week 3 (7, 8 en 9)”

  1. 1 geert

    ik wist dat ik iets vergeten was🙂
    Zo te lezen gaat het je de laatste tijd toch héél wat beter af dan enkele maanden geleden … houden zo!


Geef een reactie

