Een wereld van verschil

28Mrt07

In vergelijking met een maand geleden, is het lopen er enorm sterk op vooruit gegaan. En dan spreek ik niet alleen op het gebied van prestaties, maar ook en vooral het gevoel. Ook al loop ik eigenlijk minder afstanden dan vroeger, door het inbrengen van meer variatie lijkt het of ik veel meer uit mijn trainingen haal. De combinatie van een kortere training aan middelmatige intensiteit, met een interval en een lange duurloop aan lage intensiteit, zijn ideaal voor mij.

Ook de blessures blijven voorlopig uit, vermits ik er voor zorg draag voldoende rust in te bouwen, zeker na een zware intervaltraining. Het resultaat is merkbaar op alle niveau’s. De kortere trainingen verlopen aan een hoger tempo. De intervaltrainingen zijn intenser dan vroeger en geven echt wel veel voldoening. De lange duurlopen verlopen aan een lagere gemiddelde hartslag, waardoor ik er beter en meer van kan genieten.



One Response to “Een wereld van verschil”

  1. 1 geert

    a new star is born …


Geef een reactie

