Training week 6

05Apr07

Ondertussen zit ik al in week 6 van de 8 weken durende training. De 4de week was een rustige week, vorige week gingen de inspanningsgrafieken dan opnieuw de hoogte in. De lange duurloop op zondag verliep heel moeizaam. Ik kreeg mijn ademhaling niet onder controle en de hartslag volgde dit onregelmatig patroon. De zieken in huis en op het werk zullen de nodige bacteriën bij mij achtergelaten hebben, waardoor ik me waarschijnlijk aan het verzetten was tegen een opkomende ziekteaanval. Ook de kortere training op dinsdag verliep nog moeizaam. De stevige interval training van vandaag daarentegen ging verbazingwekkend goed. Eerst inlopen, daarna van 10 naar 2 minuten stevig doorzetten, in stappen van 2 (10-8-6-4-2), met telkens 2 minuten tussenin de hartslag goed laten zakken. Die eerste 10 minuten heb ik afgezien, de daaropvolgende 8 ging het al wat beter en de laatste 3 inspanningsreeksen verliepen heel vlot. Ik kon de hartslag ook telkens goed laten zakken, wat wijst op goede recuperatie na zware inspanning. Al bij al kan ik tevreden zijn, er is duidelijk progressie. En ik vind het nog leuk ook.

Ik moet stilaan dit schema verder uitbouwen tot aan de 20 km van Brussel, zodat ik goed voorbereid aan de start kom. Wel heb ik me al voorgenomen van er geen wedstrijd van te maken. Het doel is een evenwichtige wedstrijd – zeg maar training – te lopen en vooral van de sfeer te genieten. Want die is toch tamelijk uniek. Om echt een goede tijd te lopen, is de 20 km niet geschikt me dunkt.



One Response to “Training week 6”

  1. 1 geert

    het zou knap zijn moest je in BXL een negatieve split kunnen lopen. Uiteindelijk is jouw ingesteldheid misschien nog de beste manier om dit te bereiken!


Geef een reactie

