6 maand blessurevrij

16Apr07

Eigenlijk zou ik in feeststemming moeten zijn. Ik loop al een kleine half jaar zonder noemenswaardige blessures. Op een paar blaren na, zijn alle klassieke loopkwalen achterwege gebleven, zelfs nu ik intervaltrainingen doe. En dat is opmerkelijk. Waarschijnlijk is het dankzij een combinatie van allerlei factoren die hiertoe hebben bijgedragen, waaronder de goed verzorgde opwarming en cooling down (die kan eigenlijk nog beter), de steunzolen, het beter uitgebalanceerd en minder zwaar programma.

Ik ben wel blij, maar toch ging het gisteren rotslecht en blijf ik dus een beetje met een slecht gevoel zitten. Ongetwijfeld waren de hitte en een gebrek aan suikers de voornaamste spelbrekers, waardoor ik aan een slakkegang mijn 80 minuten afhaspelde. Spijtig, ik had me voorgenomen er van te genieten, het werd in tegendeel een ware marteling. Dit was de zwaarste week in het beperkte interval trainingsprogramma en volgende week kan ik het weer wat rustiger aan doen. Volgend weekend staat nog een 15 km duurloop op het programma en de week daarop zal ik een 20 inplannen, om te zien hoe ik die lange afstand verteer. Het is toch alweer van vorig jaar mei geleden dat ik zo’n afstand heb gelopen.



One Response to “6 maand blessurevrij”

  1. 1 geert

    ’t is toch héél duidelijk dat je nieuwe manier van trainen en vooral tegen de trainingen aankijken vruchten afwerpt!


Geef een reactie

