Verbazend vlot

17Apr07

De achtste week in het trainingsschema, is er weer eentje die wat minder zwaar is, kwestie van voldoende te kunnen recupereren. Vandaag stond een training van 30 minuten op het programma met 6 versnellingen van een halve minuut. Zondag ging mijn lange duurloop nog ontzettend moeizaam, vandaag liep ik verbazend vlot. Een nieuwe topsnelheid en een hoog en vlot tempo met goede hartslaggemiddelden waren het resultaat. Vreemd toch, hoe de conditie op 2 dagen van elkaar zo snel kan variëren. Als dit nu het resultaat is van de intervaltrainingen en het gevarieerd schema dan ben ik een tevreden man.

Het doel blijft echter onveranderd. Ik heb dit schema verder uitgebouwd tot aan de start van de 20 km. Daar wil ik een rustige wedstrijd lopen, zonder iets te forceren, dus aan het tempo van een rustige duurloop. Dat zou dan in schril contrast staan met de wedstrijd van vorig jaar. Toen ben ik heel diep gegaan, voornamelijk omwille van een slechte opwarming, groot suikertekort en te snelle start, met een redelijk goede tijd tot gevolg, maar een slecht gevoel achteraf. Dat kan dus beter, ik wil er nu eens echt van genieten, van die sfeer op de 20 km van Brussel.



One Response to “Verbazend vlot”

  1. 1 geert

    Je hebt nog wat tijd, en ’t komt vast en zeker in orde!!


Geef een reactie

