Kniepijn bij intervaltraining

26Apr07

Vandaag voor het eerst sinds lang ergens pijn gevoeld bij het lopen. Ditmaal was het de knie. Tijdens de intervaltraining deze morgen gebeurde het naar het einde toe. De interval bestond uit 10 maal 3 minuten, met daartussen 1,5 minuut rustig lopen. Alles ging goed, tot de negende herhaling. Ik ben maar meteen trager gaan lopen en een beetje verder zelfs gewoon gestapt. Toen voelde ik geen pijn meer. Pas op het einde nog 100 meter gelopen en de pijn was nog steeds lichtjes aanwezig. Eens thuisgekomen, meteen een coldpack erop gehouden en tot nu toe heb ik niets meer gevoeld aan de knie. De pijn die ik voelde was een pijnscheut ter hoogte van de knieschijf, bij het neerkomen op de grond en voornamelijk bij een hoge stapfrequentie.

Interval houdt nu eenmaal enig risico in, zeker voor een blessuregevoelig iemand als ik. Als de pijn zich ook tijdens mijn lange duurloop van zondag manifesteert, ga ik dit meteen door de dokter laten nakijken, misschien dat wat kine dan nodig is. Ik hou mijn vingers gekruist, ook al is dat wat moeilijker werken!



One Response to “Kniepijn bij intervaltraining”

  1. 1 geert

    intervaltraining is idd niet je dat voor blessures, maar een pijntje voelen bij dit soort trainingen is eigenlijk vrij normaal. Het is de kunst om ‘een pijntje’ van ‘een blessure’ te onderscheiden en ook perfect te kunnen inschatten zodat het niet evolueert tot een blessure.

    Voorzichtigheid is geboden!


Geef een reactie

