150 avg bpm, 10 avg speed

08Mei07

Na de malaise van vorige week, waar de vermoeidheid zijn tol eiste, liep alles het voorbije weekend en vandaag al wat vlotter. De vermoeidheid is er nog steeds, maar de uithouding blijft stabiel. Vandaag viel het mij op dat ik op een looptraining van zo’n 50 minuten, een mooie gemiddelde hartslag van 150 had, bij een snelheid van exact 6 minuten per kilometer. Op zich niet zo indrukwekkend, maar voor mij een kleine opsteker na de voorbije periode. Daarbij ook nog vastgesteld dat meteen na het lopen de hartslag al snel onder de 120 bpm zakte en ik dus eigenlijk nog redelijk fris zat. De wind blies er nochtans niet naast vandaag. Bij momenten moest ik er schuin tegen in beuken. Gelukkig was het merendeel bergaf wind tegen en bergop wind mee.

Dit is trouwens de laatste week voluit trainen. Dit weekend doe ik een testje van 20 km, de eerste keer zo’n lange afstand sinds eind mei 2006. Daarna was het eerst lange tijd blessureleed, waarna ik terug aan trainingsopbouw moest doen. De bedoeling is om die afstand probleemloos aan een gemiddelde van 6 minuten per km af te leggen, als maatstaf voor de 20 km van Brussel. Vanaf volgende week doe ik het wat rustiger aan. In plaats van voluit te lopen, zal ik wel een paar keer het zwembad in duiken, om de conditie toch wat stabiel te houden.



2 Responses to “150 avg bpm, 10 avg speed”

  1. 1 Steven

    net je blog ontdekt ! Succes nog met de laatste lange training voor Bxl…Greets,

  2. 2 geert

    komt zeker wel goed!!


Geef een reactie

