De voorbereiding zit erop

25Mei07

Eigenlijk was de voorbereiding niet specifiek gericht naar de 20 km van Brussel, maar toch, uiteindelijk train je het best naar een doel toe. De laatste training was niet bijzonder, verliep niet al te vlot, maar ook niet stroef. De vermoeidheid zit nog steeds in mijn lichaam. Met voldoende rust, zal de vermoeidheid er zondag hopelijk uit zijn.

Het weer zal zondag alvast geen spelbreker zijn, vermits ik liever in koelere temperaturen loop. Ik herinner me nog een aantal mentale nota’s na de 20 km van Brussel van vorig jaar. Zorgen dan ik die dag voldoende heb gegeten, maar niet te zwaar en niet te kort voor de wedstrijd. Ook voldoende drinken in de voormiddag is belangrijk. Onderkoeling was een groot probleem vorig jaar, ik begon toen onderkoeld aan de wedstrijd. Een plastic zak om voor de wedstrijd aan te trekken is dus ditmaal een must, een pet ook, want niets zo lastig als regen- of zweetdruppels die in je ogen lopen. Voldoende drinken tijdens de wedstrijd, maar toch ook weer niet te veel, zeker als de zon niet schijnt. Het allerbelangrijkste is ongetwijfeld dat ik niet te snel start. Liever een trage start waarna ik versnel, dan mezelf leeg te lopen in de eerste 5 km.

Het allerbelangrijkst is te onthouden dat het geen echte wedstrijd is, maar vooral een leuk sportevenement. De gezellige drukte, de toeschouwers en de muziek langs het parcours, maken het een unieke belevenis.



No Responses Yet to “De voorbereiding zit erop”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

