Rustig herstel

07Jun07

Ondertussen zitten de eerste paar herstellopen na de 20 km er reeds op. De eerste maal had ik af en toe wat pijnscheuten in de rechterknie, maar die zette nooit door. Ik hield het tempo ook bewust laag en de afstand niet te lang. Door mijn drukke werkschema heb ik niet alleen weinig tijd, maar ook een te grote vermoeidheid om zware inspanningen te doen. Vandaag heb ik in de laffe warmte ook weer een dikke 30 minuten aan een rustig tempo gelopen, zonder pijn. De malaise van vorig jaar, toen ik een tijd out was meteen na de 20 km – door een hielspoor blessure die de kop op stak in de eerste hersteltraining na de 20 km – lijkt me deze keer gespaard gebleven. Toch doe ik het zeker nog kalm aan, tot eind volgende week. Pas dan zal ik stilaan wat meer variatie in mijn schema brengen. Momenteel blijft het dus lichte hersteltraining, met als voornaamste doel mijn hoofd wat leeg te maken in deze drukke tijden. Ik slaag er momenteel redelijk goed in en dat is bemoedigend. Misschien dat ik op 22 juli nog in Oostende een wedstrijd loop, maar niets is zeker, dus echt ernaar toe trainen zal ik zeker niet doen.



No Responses Yet to “Rustig herstel”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

