Watskebeurt?

23Nov07

Er is ondertussen heel wat gebeurd en tegelijk ook helemaal niets. Het eerste slaat op mijn leven, werk en privé, het tweede slaat op het lopen. Aanslepende luchtweginfecties, pasgeboren baby, carrière hebben er samen voor gezorgd dat er geen tijd was om te lopen in de voorbije 7 weken. Gelukkig kon ik mjn wekelijkse zwembeurt blijven voortzetten. Maar eergisteren was het tijd voor mijn eerste loopsessie van het najaar, na een lange periode van activiteit.

Ook al was ik redelijk moe, toch trok ik mijn sportschoenen aan en trok er een half uur lang op uit. Wat een verademing, ook al ging het niet altijd even vlot, ik voelde me meteen herleven. De eerste 15 minuten gingen goed, maar daarna begonnen de spieren te verstrammen. Een goede cooling down achteraf heeft me veel pijn de dag erna bespaard.

Streefdoel vanaf nu is 1 tot 2 maal per week een half uur lopen en 1 maal een half uur zwemmen. Eens het voorjaar in het vooruitzicht komt, kan ik dat tempo proberen op te drijven. Ik ben zelf benieuwd hoe ik er dan voor zal staan, als ik het al vol kan houden in deze drukke tijden van veel werk, veel inzet en weinig rust, tot zelfs bitter weinig slaap.



No Responses Yet to “Watskebeurt?”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

